Olympia heeft onderzoek gedaan naar het werken in klantenservice en het AD heeft daar vandaag een artikel over gepubliceerd met de kop: “Personeel klantenservice voelt zich niet gewaardeerd: ‘Mensen zien het als een startersbaantje’”.
Uitzendbureau Olympia deed onderzoek onder 1.000 uitzendkrachten en uit dat onderzoek blijkt dat bijna de helft van de uitzendkrachten in het klantservicevakgebied tevreden is over het werk dat ze doen. Van alle medewerkers geeft 56 procent aan dat ze het werk zinvol vinden. Ruim 40 procent vindt ook dat het werk van grote maatschappelijke waarde is.
Klantenservicemedewerkers vinden hun werk leuk, maar ze zouden er wel wat meer waardering voor terug willen krijgen. Onvoldoende vrijheid en een te laag uurloon zorgt bij veel medewerkers voor minder werkplezier.
Verder wordt in het artikel aangeven dat het imago van werken in een klantenservice nog altijd negatief beïnvloed zou worden door business-to-consumer telemarketing en het sturen op AHT en kosten.
Lees het hele artikel in het AD via deze link.